pellasmor.blogg.se

Mitt liv veckorna före och efter min gastric bypass operation.

Barn, jobb och semester

Publicerad 2015-02-13 11:36:59 i Allmänt,

Nu ser jag fram emot några dagar med bara familjen. Lite jobb först i kväll sen en lördag och söndag med familjen. Räknade ut häromdagen att vi inte har varigt bara vi en hel helg sedan i mitten på november. Antingen har jag jobbat eller så har vi haft besök. En helg var vi i Stockholm på besök. Måste nog börja tänka till hur vi lever. Är de värt att jobba så här?! Nu är jag ledig två helger på rad men en helg får vi besök. Sista helgen i februari får vi också besök. Då av mina föräldrar som ska fira Molly som fyller tolv och gå på VM i Falun. Jag jobbar då natt under den helgen. Måste nog börja fundera på mitt jobb liv.  Jag vet att jag lägger ner så mycke energi och tid i de jobb jag gör att jag lätt går  in i väggen. Men att aldrig kunna planera pga att man måste ta de tider man får och att aldrig kunna ha semester ihop med mannen  och barnen ordentligt börjar tära på psyket de med. Att alltid få ta de som ingen annan vill ha är inte kul. Jag har aldrig varigt ledig mer än tre veckor i sträck en sommar.  Gubben och jag har en gång på alla år haft tre veckor ihop sen har vi bara haft två veckor ihop så barnen sluppit varigt på dagis och fritids så mycke under sommarlovet. Mina föräldra har också varit snälla och tagit dem en vecka per sommar. Men vad vill jag göra?  De är inte klokt jag är snart 46 år och vet inte vad jag vill göra eller Vad jag kan göra. Jag vet dock att så här kan jag inte fortsätta. Men hur går jag vidare? Måste ta mig en ordentlig funderare snarast. 

Nog om alla tråkiga funderingar. Igår var jag i backen med Molly och hennes skola. Så mysigt att få umgås med henne hela dagen och att vara ute i de vackra vädret.  För solen sken på oss nästan hela tiden. 


Idag håller vi tummarna för sonen och hans tre kompisar. Dem har bakat en tårta som dem ska tävla med i skolan.  Självklart blev de en skidbacke med railar och hopp. 


Inte mycket annat dem tänker på just nu hii hii. Lycka till grabbar 👍

Nu ska hundarna få sig en liten promenad sen iväg till jobbet. Längtar redan tills jag slutar halv tio i kväll. Hoppas ni får en fin helg allehop. ❤️

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pellasmor

En gift kvinna med tre underbara barn. Levt 45 år med övervikt. Provat alla dieter som finns och allt funkar ett tag sen trillar jag dit igen. Tänker nu leva 45 år till, men hälsosammare.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela