pellasmor.blogg.se

Mitt liv veckorna före och efter min gastric bypass operation.

Dörrar som stängs och nya som öppnas

Publicerad 2015-03-02 19:21:30 i Allmänt, Gastric bypass,

Livet går verkligen upp och ner ibland. Gamla dörrar stängs och nya öppnas. Iblan öppnas också gamla dörrar igen och visar något bättre än den gjorde när den stängdes sist. Ska man våga gå igenom dessa dörrar eller gör man ett stort misstag? 

Just nu går de runt i lilla huvudet igen. Vad vågar man sig på med en dålig axel? Hoppas att jag blir lite klokare i morgon när jag ska till en sjukgymnast. Jag hoppas att hon kan ge mig lite svar. Idag kan jag ändå säga att de känns lite bättre, kan ju faktist röra armen nästan obehindrat även om den tok värker efteråt. I fredag både värkte och högg de i axel och arm pluss att jag inte kunde få upp höger hand för att borsta tänderna eller få på mig kläder utan hjälp. Så de går ju framåt. Tänk positivt nu Susanne. 

Mina tankar går mycke till två av min mans kusiner just nu. Dem är påväg att göra samma resa som jag. En har operationstid nu den 5 och en den 23. Önskar dem såååå mycket lycka till med sina nya liv. Känner mycke med dem nu när dem går på flyt. De blir som en gammal dörr som stängs men en ny som öppnas för er. Men snart tjejer kan ni mumsa på god mat igen. Vår middag idag blev Simmande Jakob 



Supergott. OBS det är inte en stor talrik utan en assiett.  Åt lite mer grönt också. 

Familjen har också börjat äta middag på assietter på vardagarna för att jag inte ska känna mig utanför ❤️❤️❤️

Måste avsluta dagens inlägg med en till bild. Mina basilikor.




Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pellasmor

En gift kvinna med tre underbara barn. Levt 45 år med övervikt. Provat alla dieter som finns och allt funkar ett tag sen trillar jag dit igen. Tänker nu leva 45 år till, men hälsosammare.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela