pellasmor.blogg.se

Mitt liv veckorna före och efter min gastric bypass operation.

Cm och kg

Publicerad 2014-12-31 11:55:54 i Gastric bypass,

Helt galet 😃😃😃




Sedan den 13 augusti 2014 har min midja minskat med 19 cm.  Glömde tyvĂ€rr mĂ€ta resten av kroppen dĂ„.

Men om jag  rĂ€knar midjemĂ„ttet frĂ„n augusti och alla de mĂ„tt jag hade pĂ„ operationsdagen (förutom midjan) sĂ„ har jag minskat med över en halv meter!!!

Över 50cm  pĂ„ hela kroppen, och jag Ă€r inte i mĂ„l Ă€n.

De konstigaste mÄttet Àr halsen. Den 16 sep var jag 43cm tjock runt halsen och idag Àr de mÄttet 39,5cm.

Bara lĂ„ren har minskat med 8cm sedan operationsdagen. Galet 😃😃😃

Min underbara make har fixat vĂ„gen sĂ„ nu har jag en slutvikt för de hĂ€r Ă„ret. 

Jag var pÄ sophiahemet den 13 augusti. Börja dricka juicer 22 augusti. Opererades den 16 september. Och nu Àr jag hÀr.


Helt galet fantastiskt. Kunde jag inte i min vildaste fantasi förestĂ€lla mig förra nyĂ„r. DĂ„ överviktig och utbrĂ€nd. Nu fortfarande överviktig men med bra fĂ€rre  Ă¶vervikts kg. UtbrĂ€ndheten Ă€r mycket bĂ€ttre men de vet alla som varit dĂ€r att man fĂ„r jobba med dagligen ett bra tag efter att man Ă€r frisk skriven. 

Lycklig och stolt över mig sjÀlv och min Àlskade familj och vÄra vÀnner som stöttat mig genom allt. För vist pÄverkas alla i ens omgivning av den resa man gör.

Liknande inlÀgg

Kommentarer

Postat av: Mysan<3

Publicerad 2015-01-02 12:10:49

Wow Àr sÄ stolt mamma! Helt galet vad jag Àr glad för din skull, och sÄ kul att se att du mÄr bÀttre <3

Svar: Tack Ă€lskade hjĂ€rtat, hade inte klarat de hĂ€r utan er â€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžđŸ˜˜
Pellasmor

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pellasmor

En gift kvinna med tre underbara barn. Levt 45 Är med övervikt. Provat alla dieter som finns och allt funkar ett tag sen trillar jag dit igen. TÀnker nu leva 45 Är till, men hÀlsosammare.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela